اما آيا خارك هم گونه‌اي خرماست؟

سايت ويكيوز كه مرجع كسب و كار حرفه اي ميباشد براي توليد كنندگان و مشاغل مرتبط با خرما امكاناتي را فراهم كرده است

سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

اما آيا خارك هم گونه‌اي خرماست؟

 

 

قبلا در مورد خواص خرما مطالبي را ارائه داده بوديم. خرما در مرحله ي رشد و قبل لز رسيدن خارك ناميده مي شود. امروز در اين خصوص صحبت خواهيم نمود. خارك نوع يا گونه‌اي از خرما  نيست و همه انواع خرما، در مرحله اول رشد، زماني كه خرما كال و نارس است و بافت سفتي دارد و رنگ آن زرد مايل به نارنجي است خارك نام دارند. خارك به دليل مقدار زياد تانن طعم گسي داشته و به دليل ميزان قند پايين كم‌كالري است.

وقتي هم كه خرما بيشتر روي درخت بماند در گرماي خرماپزان، پر شهد و كاملا شيرين و رسيده و قهوه‌اي رنگ مي‌شود كه به آن رطب مي‌گويند.

البته لازم است بدانيد در فاصله بين خرما خارك تا رطب، برخي از انواع خرما مرحله نهايي رشد را طي نكرده و معمولا كم وزن و حالت چروكيده پيدا مي‌كنند كه برخي از انواع اين خرماها در بازار موجود است.

آيا خرماي كم ‌قند‌‌‌ داريم؟

خرما هر چه نرم‌تر باشد يعني رطوبت بيشتري داشته باشد در مقايسه با انواعي كه نيمه خشك و خشك است و رطوبتي ندارد درصد قند كمتري وارد بدن مي‌كند. در حقيقت هر 100 گرم خرما اگر خشك باشد تا حدود 300 كالري و اگر نرم و ‌تر باشد تقريبا 150 كالري انرژي توليد مي‌كند. يعني يك مشت خرماي خشك دو برابر همين ميزان خرماي نرم كالري‌زايي دارد.

لازم است بدانيد همه انواع خرما به جز خارك تقريبا به يك ميزان قند دارند، اما چون خرماي خشك در مقايسه با خرماي نرم رطوبت كمتري دارد و به مقدار بيشتري خورده مي‌شود انرژي زايي زيادتر و قند بيشتري دارد و مصرف بيش از حد آن براي افراد ديابتي مضر است.

 

منبع : بانك مقالات

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.