خوردن خرما نشته ممنوع؟

سايت ويكيوز كه مرجع كسب و كار حرفه اي ميباشد براي توليد كنندگان و مشاغل مرتبط با خرما امكاناتي را فراهم كرده است

جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

خوردن خرما نشته ممنوع؟

خرما ازجمله خوراكي هايي است كه بايد پيش از مصرف شسته و پاكيزه شود بعلت شيرين بودن و خاصيت چسبندگي كه دارد حشرات و ميكروبهاي زيادي به سمت آن جذب مي شوند

متاسفانه در كشور ما بسته‌بندي خرما بيشتر به صورت سنتي انجام مي‌شود يعني خرما توسط كارگران كه اغلب، نكات بهداشتي را رعايت نمي‌كنند درجه‌بندي و بسته‌بندي مي‌شود ضمن اين‌كه ممكن است كيسه و جعبه مقوايي كه براي بسته‌بندي محصول در نظر گرفته شده خود مستعد انتقال آلودگي باشد.به گزارش مجله پزشكي دكتر سلام معروف‌ترين خرماخورهاي كشورمان جنوبي‌هاي عزيز و مهمان‌نواز هستند. آنها خرما را در جيبشان مي‌گذارند و در طول روز به عنوان يك تنقل نيروزا مي‌خورند و هيچ‌وقت هم در انتخاب نوع، مزه و تازگي خرما دچار اشتباه نمي‌شوند و با كسب قدرت از همين خرما نيز هميشه بدني مقاوم، نيرومند و سالم دارند.

در استان‌هاي ديگر كشورمان هم خرماخور حرفه‌اي داريم، اما تعدادشان اندك است. جنوبي‌ها خرما خارك را خيلي دوست دارند چون طعم گسي دارد و شيريني‌اش توي ذوق نمي‌زند. البته آنها خرماي شيرين را نيز بدون مصرف نمي‌گذارند و با آن بويژه در ماه مبارك رمضان، رنگينكي درست مي‌كنند و سر سفره افطار مي‌گذارند كه در نوع خود بي‌نظير و بي‌مثال است.

در ميان انواع خرما، مجول معروف‌ترين خرماي صادراتي دنيا و پيارم گران‌ترين خرماي ايران است. البته انواع خرما آلويي، ربي، دشتستان، شاهاني، مضافتي و زاهدي به دليل قيمت به صرفه‌اي كه دارند در كشورمان پرمصرف‌تر از ساير خرماها هستند. خرما آلويي بسيار شيرين و خوشمزه است و شكل و شمايل آلو خشك را دارد.

خرما ربي ظاهري كشيده همچون خرماي پيارم دارد، اما مزه‌اش به پاي آن نمي‌رسد. خرماي دشتستان اگر تازه باشد خيلي لذيذ است و تقريبا كمي كشيده است و اغلب به صورت فشرده و پرس شده عرضه مي‌شود. خرما زاهدي را هم كه همه مي‌شناسند رنگ آن كرم روشن است و مزه مطلوبي دارد، اما اگر كهنه باشد اصلا خوشمزه نيست. خرماي مضافتي هم همان رطب‌هاي پرگوشت و تپلي است كه اين روزها در اغلب سفره‌هاي افطار ديده مي‌شود.

منبع : بانك مقالات

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.