ويژگي‌ها و خواص غذايي شيره خرما

سايت ويكيوز كه مرجع كسب و كار حرفه اي ميباشد براي توليد كنندگان و مشاغل مرتبط با خرما امكاناتي را فراهم كرده است

پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

ويژگي‌ها و خواص غذايي شيره خرما

بهترين نوع مصرف شيره كه براي همه‌ي مزاج‌ها مناسب مي‌باشد، اين است كه شيره را با سركه بجوشانيد و محصول نهايي را كه «سركه شيره» نام دارد با كاهو بخوريد و نهايت لذت را از خوردن اين معجون ببريد.

شيره خرما
شيره‌ها جزو مواد غذايي انرژي زا بوده و براي مواقعي كه بدن به انرژي بيشتري نياز دارد، بهترين غذا محسوب مي‌گردند. از جمله اين شيره‌ها، شيره خرما مي‌باشد.
شيره‌ي خرما همان خواص خرما را دارد. حاوي فسفر و آهن است كه مصرف آن در وعده‌ي صبحانه باعث فعال شدن سلول‌هاي عصبي و در ضمن مانع ايجاد كم خوني در افراد مي‌شود. شيره خرما، تسكين دهنده‌ي دردهاي رماتيسمي و امراض شرياني و وريدي هستند.
در بسياري از استان‌هاي كشورمان، از شيره خرما به جاي شكر در پختن حلوا استفاده مي‌كنند. همچنين خوردن «شير برنج با شيره»، «برف با شيره»، «شير با شيره» و «ارده با شيره» در زمستان از عادات غذايي مرسوم مردمان بسياري از شهرها از جمله همدان، تبريز، اراك، اردبيل و... است. در اين مقاله ويژگي‌ها و خواص غذايي شيره خرما به طور اختصار بيان مي‌شود.
 
روش تهيه شيره خرما:

شيره‌ي خرما به دو روش صنعتي و سنتي تهيه مي‌شود:

در روش صنعتي به كمك آب و اعمال حرارت، مواد جامد محلول در آب ميوه‌ي كاملاً رسيده ارقام مختلف نخل خرما به نام علمي Phoenix dactylifera از خانواده Palmacea به دست مي‌آيد. شيره خرماي صنعتي در زمره صنايع تبديلي خرما به شمار مي‌رود.
شيره خرما همچنين به صورت سنتي از ميوه خرما استحصال مي‌گردد كه از روي هم انباشتن خرما در محل‌هاي خاص نگهداري خرما حاصل شده و پس از تصفيه‌ي جزئي، بسته بندي مي‌گردد.
شيره‌ي خرما همان خواص خرما را دارد. حاوي فسفر و آهن است كه مصرف آن در وعده‌ي صبحانه باعث فعال شدن سلول‌هاي عصبي و در ضمن مانع ايجاد كم خوني در افراد مي‌شود.

منبع : بانك مقالات

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.