سركه خرما چيست؟

سايت ويكيوز كه مرجع كسب و كار حرفه اي ميباشد براي توليد كنندگان و مشاغل مرتبط با خرما امكاناتي را فراهم كرده است

پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

سركه خرما چيست؟

سركه در حقيقت به عنوان يكي از فرآورده هاي طبيعي است كه مي توان آن را از ميوه هاي مختلف تهيه كرد. يكي از انواع سركه ، سركه خرما است. به عبارت ديگر ، رطب از جمله ميوه هايي است كه مي توان از آن در تهيه سركه استفاده كرد. سركه داراي كاربردهاي مختلفي است كه از جمله آنها مي توان به مواردي همچون مصرف غذايي ، مصرف دارويي ، و همچنين استفاده به عنوان پاك كننده اشاره كرد. سركه به طور كلي به طبيعت هيچ آسيبي نمي رساند. سركه خرما يكي از نمونه هاي پركاربرد سركه است كه در قسمت هاي مختلف جهان توليد مي شود.

خرما از جمله ميوه هايي است كه در ايران با كيفيت بالا توليد مي شود. بنابراين يكي از مرغوب ترين انواع سركه خرما در ايران توليد مي شود. در توليد اين نوع سركه از خرما با كيفيت بالا استفاده مي شود. در اين پست قصد داريم در مورد طرز تهيه سركه خرما مطالبي را ارائه دهيم. در صورت علاقه با ما همراه باشيد.

مواد لازم براي تهيه سركه خرما

براي تهيه سركه خرما به مواد زير نياز داريم:

  • خرما به ميزان دو كيلوگرم
  • آب جوشيده شده به مقدار چهار ليتر
  • به ميزان يك قاشق غذاخوري نمك
  • سركه به مقدار 2/1 ليتر
  • يك قاشق مربا خوري مايه خمير

طرز تهيه سركه خرما

براي اين منظور ابتدا بايد هسته هاي خرما را جدا نموده و رطب را چرخ نماييد. خرما چرخ شده را در داخل يك ظرف با دهانه بزرگ بريزيد. اين ظرف نبايد فلزي باشد. سپس به خرما ، ساير مواد را اضافه نماييد. در انتها درب ظرف را ببنديد و به مدت 25 الي 50 روز آن را در يك محل تاريك و نسبتا گرم نگهداري نماييد. در اين مدت لازم است تا هر هفته يكبار درب ظرف را باز نماييد و مواد داخل ظرف را با هم مخلوط نماييد. اين كار موجب مي شود تا مواد موجود در ظرف به طور يكسان تخمير شوند. در انتهاي دوره نيز سركه را بايد با استفاده از يك پارچه تميز صاف نماييد.

نكاتي در مورد سركه خرما

  • در تهيه اين نوع سركه ، بايد توجه داشته باشيد كه انواع خرما و رطب كه داراي شيره بيشتري هستند و شيرين تر مي باشند، سركه مرغوب تري مي دهند. علاوه بر اين به ميزان آب بيشتري نيز نياز دارند.
  • ظرف مورد استفاده در تهيه سركه خرما بايد به اندازه كافي بزرگ باشد تا در طول عمل تبخير كه محتويات سركه بالا مي آيند ، سر ريز نشود.
  • مخمر تنها به منظور تسريع در تهيه سركه استفاده مي شو.

منبع: توليد كننده سركه خرما

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.